Sebanyak 111 item atau buku ditemukan

Olimpiade Matematika SMA

  • ISBN 13 : 9789790999343
  • Judul : Olimpiade Matematika SMA
  • Pengarang : Tim SSCIntersolusi,  
  • Kategori : Matematika
  • Penerbit : Erlangga
  • Klasifikasi : 510
  • Call Number : 510 TIM o
  • Bahasa : Indonesia
  • Penaklikan : xiii + 262 Hlm ; 25 CM
  • Tahun : 2011
  • Halaman : 262
  • Halaman : 262
  • Ketersediaan :
    2018-35914-0010
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0009
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0008
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0007
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0006
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0005
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0004
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0003
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0002
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2018-35914-0001
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi

The Burdens of Aspiration

Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley

"During the tech boom, Silicon Valley became one of the most concentrated zones of wealth polarization and social inequality in the United States-- a place with a fast-disappearing middle class, persistent pockets of poverty, and striking gaps in educational and occupational achievement along class and racial lines. Low-wage workers and their families experienced a profound sense of exclusion from the techno-entrepreneurial culture, while middle class residents, witnessing up close the seemingly overnight success of a "new entrepreneurial" class, negotiated both new and seemingly unattainable standards of personal success and the erosion of their own economic security. The Burdens of Aspiration explores the imprint of the region's success-driven public culture, the realities of increasing social and economic insecurity, and models of success emphasized in contemporary public schools for the region's working and middle class youth. Focused on two disparate groups of students-- low-income, "at-risk" Latino youth attending a specialized program exposing youth to high tech industry within an "under-performing" public high school, and middle-income white and Asian students attending a "high-performing" public school with informal connections to the tech elite-- Elsa Davidson offers an in-depth look at the process of forming aspirations across lines of race and class. By analyzing the successes and sometimes unanticipated effects of the schools' attempts to shape the aspirations and values of their students, she provides keen insights into the role schooling plays in social reproduction, and how dynamics of race and class inform ideas about responsible citizenship that are instilled in America's youth"-- Provided by publisher.

Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley Elsa
Davidson. A. Fear. of. Slipping. A. Cultural. Politics. of. Class. Venture. Trippers.
and. the. Ideal. Worker/Self. In January 1997, as the tech boom gained
momentum, a cover story in the San Jose Mercury News profiled the region's
optimistic, polyglot newcomers. These recent migrants, the article informed its
readers, had flocked to the area for a myriad of reasons: the jobs (“30,000 new
ones in Santa Clara ...

Top Sukses Olimpiade Matematika SD/MI

Salah satu ajang kompetisi yang cukup bergengsi di kalangan siswa adalah olimpiade keilmuan, seperti OSN, lomba mapel, dan lomba cerdas cermat. Berbagai cara dilakukan oleh sekolah untuk meraih prestasi sebanyak-banyaknya dalam kompetisi ini, mulai dari bekerja sama dengan lembaga khusus pelatihan olimpiade atau mengadakan pelatihan rutin tiap minggunya oleh guru sekolah. Memang untuk memaksimalkan prestasi, diperlukan suatu teamwork antara pihak sekolah dan siswa agar mampu bersaing dengan sekolah lainnya. Buku Top Sukses Olimpiade Matematika SD/MI dirancang khusus untuk mempersiapkan siswa menghadapi Olimpiade Matematika dan Kompetisi Matematika lainnya. Buku ini secara umum tersusun atas: 1. Materi Olimpiade Matematika SD yang terdiri dari 17 bab, yaitu bab-bab yang berisi materi-materi Olimpiade Matematika SD yang dapat digunakan untuk mempersiapkan menghadapi Olimpiade Matematika tingkat SD. 2. Trik jitu penyelesaian soal-soal Olimpiade Matematika dari soal termudah sampai tersulit. 3. Soal dan pembahasan OSN Matematika SD 1 soal 2 cara yang terdiri dari isian singkat, uraian dan eksplorasi. Selamat belajar dan semoga sukses dalam OSN Matematika!!!

Berkat rahmat dan anugerah-Nya, penulis dapat menyelesaikan penyusunan
buku Top Sukses Olimpiade Matematika SD/MI yang diharapkan dapat
menambah referensi dan membantu dalam memahami penyelesaian soal-soal
OSN Matematika SD. Shalawat serta salam semoga senantiasa tercurah kepada
Rasulullah Muhammad shalallahu 'alaihi wasallam beserta keluarganya, para
sahabatnya dan kepada para ulama sebagai pewarisnya. Buku Top Sukses
Olimpiade ...

"O Sisters Ain't You Happy?"

Gender, Family, and Community Among the Harvard and Shirley Shakers, 1781-1918

Drawing on archival material from Shaker members, observers, and apostates, noted historian Suzanne R. Thurman offers a scholarly yet eminently readable study of life in two of the oldest, most prominent American Shaker villages: the Harvard and Shirley communities of massachusetts. Even as she delves into the complex fabric of Shaker social life, Thurman challenges traditional perceptions of gender roles within the community. Shaker spiritual and social ethics, she points out, strongly favored women. Celibacy and an androgynous theology, for instance, allowed androgynous social roles to evolve. Another key factor was the lively arena of nineteenth-century reformers and intellectuals in nearby Boston. With admirable detail, Thurman documents the relationship that grew between these forward thinkers and the Believers. Their influence, she argues, enlightened Shaker consciousness and empowered their women of Harvard and Shirley with opportunities denied them in the world at large. The author also explores links, particularly economic, between Shakers and the greater American society. Treating Harvard and Shirley Believers as an idiosyncratic part of the nation rather than a fringe group, Thurman sheds new light on their constant struggle to be in the world but not of it.

See medicine, Thomsonian Tillinghast, Joseph, 122, 130-32, 134, 144, 155 trade
, 75, 1 38-39,- with Boston, 44-45, 1 40,- and the Civil War, 76, 1 49, and
expansion of enterprises, 44, 82, 1 39-42, and the railroad, 140 traditionalist
faction, 136 Transcendentalism, 133, 136 Tremper, Lottie, 161, 173-74 True Love
: What it is, and what it is not (Davis), 122 Tittle, Annie Belle, 171, 173, 174 U.S.
census (1790), 21-22 Unitarianism, 136 Universalism, 136 vegetarianism, 83-84
Walker, Annie, ...

ILMU PENDIDIKAN ISLAM (IPI)

Buku ini ditulis, untuk menambah literatur tentang Ilmu Pendidikan Islam (IPI), walaupun sudah begitu banyak literatur mengenai bidang kajian ini, namun penulis tetap berharap semoga kehadiran buku ini dapat turut berperan serta dalam memperkaya sumber bacaan yang diperlukan sebagai bahan perbandingan ataupun dukungan terhadap bahan kajian yang sudah ada. Buku ini terdiri dari delapan bab, yaitu pertama, membahas pengertian, ruanglingkup dan kegunaan Ilmu pendidikan Islam; kedua, dasar-dasar pendidikan Islam; ketiga, tujuan dan fungsi pendidikan Islam; keempat, pendidik dan peserta didik dalam pendidikan Islam; kelima, kurikulum pendidikan Islam, keenam, metode dalam pendidikan Islam; ketujuh, media pendidikan Islam; kedelapan, penilaian dalam pendidikan Islam dan kesembilan, tokoh-tokoh pendidikan Islam.

Kepribadian Guru, Jakarta: Bulan Bintang Daryanto. 1997. Kamus Bahasa
Indonesia Lengkap. Surabaya: Apollo Depag RI, 1995. Al-Qur'an dan
Terjemahnya, ... pada Tingkat Satuan Pendidikan, Jakarta: Gaung Persada Press
Hasan, Ali dan Mukti Ali. 2003. Kapita Selekta Pendidikan Agama Islam. Jakarta:
Pedoman Ilmu Jaya. ... Perbandingan Pendidikan Islam. Jakarta: Rineka Cipta.
Langgulung, Hasan. 1986. Manudia dan Pendidikan, Jakarta: Pustaka Al-Husna
Marimba, 204.

Mengapa Partai Islam Kalah?

Perjalanan Politik Islam dari Prapemilu '99 sampai Pemilihan Presiden

Collection of articles on the founding of Islamic parties and their subsequent loss in the 1999 Indonesian elections.

Rezim Orde Baru tidak memberi kesempatan bagi tumbuhnya partai-partai politik
Islam yang kokoh di kancah perpolitikan nasional. Pada pemilu pertama Orde
Baru tahun 1971, partai-partai Islam menjadi partai gurem yang mendapat
perolehan suara kurang dari 10 persen (kecuali NU yang 18,67 persen). Hal ini
disebabkan (1) terlalu lamanya partai-partai Islam non-NU "meninggalkan"
pentas politik nasional, dan (2) karena munculnya kekuatan politik baru —
sebagai rekaan ...