"Pekerja bermotivasi lebih setia dan sedia meletakkan ‘nyawanya’ untuk majikan.” -------------- Apakah yang kita lakukan bagi mengatasi situasi ini? Sikap pekerja melaksanakan tugas melewati tarikh akhir. Kesilapan pekerja yang kita tanggung dan pihak atasan. Sikap pekerja yang menikam dari belakang. Apabila peraturan bertulis tidak dapat memberi jalan keluar, selesaikan dengan seni motivasi yang menukar situasi menjadi solusi. Buku ini membongkar 11 teori dan prinsip motivasi di mana menjadi kunci kepada sikap rajin dan positif pekerja. Terbukti membantu menjadikan pekerja lebih setia, bersedia dan bekerja tanpa meningkatkan kos operasi. Buku ini memberi tiga perkara unggul kepada majikan, pengurus dan pegawai atasan bagi memotivasikan pekerja: Strategi dorongan dari dalam diri pekerja. Dahulu organisasi dilihat sebagai tempat makan gaji, kini menjadi tempat berkembangnya potensi diri.Strategi berfikir seperti majikan. Pekerja yang berfikir gaya majikan akan mengurus kerja secara berkesan. Mereka meletakkan faktor wang sebagai faktor kedua.Strategi mengurus kos membaik pulih yang dilakukan oleh pekerja kesan daripada suntikan motivasi yang tidak kena cara dan tempatnya. Organisasi menjadi syurga apabila semua pekerja gembira dan kekal setia. Hanya resipi motivasi yang memungkinkan ia berlaku. Pilih dan segera lakukan di tempat kerja.
braham Maslow adalah pakar psikologi, bukan pakar pengurusan. Sebagai
pendorong, salah satu tugas ketua adalah memenuhi keperluan psikologi orang
bawahannya. Individu yang sudah dipenuhi keperluan jiwanya mempunyai
tingkah ...
pelaku produksi di Indonesia sehingga kemampuan orang Indonesia belum
dapat dimanfaatkan secara maksimal di dalam kegiatan produksi. Indonesia
masih memerlukan lebih banyak kerja dan usaha dari pakar ergonomi dan faktor
insani ...
Kemiskinan tak mampu membelenggu Para- pak kecil. Sekalipun harus belajar
dengan lampu teplok, ia selalu tercatat sebagai siswa terbaik di sekolahnya.
Prestasi itulah yang membuatnya berhak menerima bea siswa Colombo Plan
pada ...