Sebanyak 21 item atau buku ditemukan

Pengantar Pendidikan

Asas & Filsafat Pendidikan

  • ISBN 13 : 9786027874848
  • Judul : Pengantar Pendidikan
  • Sub Judul : Asas & Filsafat Pendidikan
  • Pengarang : Rulam Ahmadi,  
  • Kategori : Education
  • Penerbit : Ar-ruzz Media
  • Klasifikasi : 370
  • Call Number : 370 RUL p
  • Bahasa : Indonesia
  • Penaklikan : 247 hlm ,; 24 cm
  • Tahun : 2014
  • Halaman : 247
  • Halaman : 247
  • Ketersediaan :
    2015-00282-2910-9
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-8
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-7
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-6
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-5
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-4
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-3
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-2
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-10
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi
    2015-00282-2910-1
    Tersedia di Pustaka Kubang Putih - UIN Sjech M. Djamil Djambek Bukittinggi

Pengantar pendidikan

sebuah studi awal tentang dasar-dasar pendidikan pada umumnya dan pendidikan di Indonesia

On education in Indonesia.

On education in Indonesia.

Pengantar Pendidikan Khas (Penerbit USM)

Siapakah yang dikategorikan sebagai murid-murid berkeperluan khas? Siapakah pula yang memerlukan pendidikan khas? Anda akan temui jawapannya di dalam buku ini. Perbincangan, kupasan dan huraian secara mendalam bagi setiap kategori murid-murid istimewa diolah di dalam buku ini dengan menggunakan ayat yang mudah, berbantukan statistik dan ilustrasi untuk memudahkan pemahaman pembaca. Aspek etiologi, ciri, punca dan sebab berlaku atau lahirnya anak-anak istimewa ini juga dibincangkan.Turut dibincangkan ialah identifikasi awal dan cadangan teknik atau pendekatan untuk berhadapan dengan golongan seumpama ini. Buku ini diolah mengikut sukatan pelajaran universiti dan maktab perguruan tempatan. Justeru ia sangat berguna sebagai bahan rujukan serta teks wajib bagi semua warga pendidik dan pensyarah yang berkecimpung dalam bidang pendidikan khas. Walau bagaimanapun, pendekatan yang ringkas menjadikan buku ini juga sesuai dijadikan sebagai panduan ibu bapa dan harus dimiliki oleh semua golongan masyarakat di luar sana yang prihatin untuk lebih memahami golongan istimewa ini.

Siapakah yang dikategorikan sebagai murid-murid berkeperluan khas?