Karena ketidakpastian kami tentang kualifikasi para calon pengguna panduan ini
, pengguna sasaran kami adalah orang yang bergelar sarjana di bidang ilmu
alam dan yang sederajat. Kami berharap bahwa para penilai juga memiliki
pengalaman di bidang ilmu sosial. Dalam kondisi seperti ini, kami berharap
pengguna dapat leluasa menggunakan metode-metode alternatif dan metode
tambahan yang tersedia dalam Panduan Pendamping Penilaian Dasar
Kesejahteraan Manusia ...
Total bukaan kanopi per hektar berkisar dari 1106m2 hingga 3226m2per hektar (
lihat Tabel 8.2(a)) yang relatif sama dengan laporan penelitian lain untuk sistem
pembalakan konvensional (2276m2 per hektar, Johns dkk, 1996; 2575m2 per ...
How can different interest groups engage together in learning processes that enable them to better manage community forests? In this volume, practitioners from eight countries document their experience with the aim of identifying how to characterize social learning, as well as how to improve upon current practice. Analysis of current approaches to facilitation and the circumstances or platforms of learning indicate the need for more attention to the different avenues and styles of learning and the potential benefits of using multiple avenues. Learning styles and approaches need to be responsive to stakeholders preferences, culture, and changes in management needs. Multiple approaches are likely if the goal is to reach all the necessary parties and to be relevant to changing conditions over time. In documenting these experiences, the authors link their observations to concepts, labels and the theory of social learning to further advance our general understanding of multi-stakeholder processes in forest management.
... yang berkembang sendiri dan bersifat lepas; komite berbasis kelompok
pengguna untuk perencanaan, pelaksanaan, ... Tema yang paling penting di sini
adalah kebutuhan akan gaya-gaya pembelajar- an dan pendekatan agar
tanggap ...