Sebanyak 124 item atau buku ditemukan

Masalah pendidikan dan angkatan kerja

Educational development of skilled labor in agriculture in Indonesia.

Beddu Amang. di sektor pertanian yang selama ini banyak ditentukan oleh
lembaga- lembaga yang berkaitan dengan pendidikan dan pengajaran masih
diperlukan di masa mendatang. Pada era globalisasi ini, perguruan tinggi
pertanian ...

Survei Tentang Kebutuhan Akan Pelayanan Keuangan Mikro (Microfinance) Di Daerah Pesisir Aceh

Assesses the capacity of local micro and small enterprises to access commercial loans in tsunami-affected areas of Aceh.

Assesses the capacity of local micro and small enterprises to access commercial loans in tsunami-affected areas of Aceh.

289 HiPo Engine Build-up 40 Years Later

Mark R. Taeschner is an Electrical Engineering graduate of Seattle University (1990) now residing in Washington state. With 21 years experience as an engineer (aka ENGINE-eer) coupled with 25 years experience restoring vintage Mustangs have invoked intense study and research leading up to THE NEED to write this book as a SHOP Manual. The author expresses his opinion only based upon his own experience in engine build-ups for road, street and drag-racing and expresses complete indemnity from any and all liability for the build-ups of other 289 or other engines based upon documented procedures and pictures shown in this documentary. This book is written for educational purposes ONLY. This book is U.S. Copyrighted ? 2005 (TX0006155002). All photos shown were donated or taken during the build process of a stock 1965 numbers matching HiPo 289. This book is dedicated to my sons Cole, James, Joey and daughter Molly. I love you all and hope this book will bring you a good memory of me now and in the future! Special thanks to my friend, Philip M. Schatzer, for continuously proofreading this material. My 1965 “Mustang Fastback 5R09K141894 is a numbers-matching 289 HiPo four speed 4:11 Trac-Loc car.

Menghafal Pelajaran Lewat Lagu: Metode Paikem Fleksimu

Paikem Fleksimu adalah metode pengajaran baru untuk anak tingkat SD dengan menggunakan lagu, sehingga pembelajaran bersifat aktif, inovatif, efektif, menyenangkan, fleksibel, dan mudah. Terdapat 25 judul lagu dalam buku ini. Keseluruhannya berisi tema yang menyasar pendidikan akademik (Matematika, PKn, IPA, IPS, dan Bahasa Indonesia) juga pendidikan nurani (budi pekerti, tata krama, pergaulan, dan pemberi motivasi). Setiap lagu dilengkapi: - Not Angka - Not Balok - Tempo - Nada Dasar Keunggulan metode Paikem Fleksimu pun tidak bisa diragukan. Simak beberapa penuturan berikut. Saya mencermati, anak-anak kelas III SDN Jogonegara telah mengetahui bahan ajar untuk jenjang kelas di atasnya. Ternyata, ini karena Pak Yohan mendengarkan lagu-lagunya tiap hari saat istirahat, yang dalam syairnya terkandung bahan ajar kelas I-VI. Oleh karena itu, saya sangat mendukung model pembelajaran Paikem Fleksimu ---- Suwartilah, S.Pd., Kepala Sekolah SDN Jogonegara Menyaksikan anak saya dan teman-temannya bernyanyi sambil mendengarkan lagu dari alat audio saat istirahat, ternyata membuatnya lebih mudah memahami materi pelajaran. Meskipun baru kelas IV, anak saya sudah tahu sebagian materi pelajaran sampai kelas VI. Saya sangat mendukung dan merasa beruntung dengan adanya metode dari Pak Yohan ini. ---- Ida Nurul Huda, Orangtua Murid Kelas IV SDN Jogonegara Pernah menjadi murid SD Pak Yohan dan diajarkan lagu-lagu ciptaannya, ternyata sangat menolong saya di kelas IX SMP. Saat mengerjakan soal UCO Ujian Akhir, banyak teman yang bingung urutan pengerjaan hitung campuran. Hal ini tidak terjadi pada saya berkat syair,"Karung katligi barang" dalam lagu Hitung Campuran. Terimakasih, Pak Guru .... ---- Bayu Anggita, Mantan Murid Pak Yohan Ngady Sejak diberi teks lagu, saya mencoba menyanyikannya bersama murid di kelas. Di luar dugaan, murid lebih mudah menerima pelajaran dalam lagu. Saya perhatikan anak merasa terhibur dan belajar tanpa beban. Anak juga bisa megulang materi pelajaran kapan saja sehingga tidaj mudah melupakan. Terimakasih, Pak! Terus mencipta, saya sangat mendukung! ---- Handayani, Guru SD Negeri Pirikan, Kec. Mertoyudan, Kab. Magelang, Jawa Tengah Oleh sebab itu, buku ini menjadi rujukan tepat bagi para pengajar, orangtua maupun siswa SD, dan siapa pun yang peduli terhadap dunia pendidikan. Selamat bernyanyi! Buku terbitan GalangPress (Galangpress Group).

Terimakasih, Pak Guru .... ---- Bayu Anggita, Mantan Murid Pak Yohan Ngady Sejak diberi teks lagu, saya mencoba menyanyikannya bersama murid di kelas. Di luar dugaan, murid lebih mudah menerima pelajaran dalam lagu.

Liveable Cities

Integrating Green Spaces In Urban Planning

Urban green spaces are an important element in structure of cities. From these spaces can be named as the urban breathing lungs that they have various functions such as: City beautification, environmental modulators and leisure. Also green space is as important and valuable criterion due to environmental, social, cultural and economic functions. Now days is panned, regardless of urban natural potential that we are seeing their effects in our cities. Studding of natural - environmental criterion is one of the basic steps for planning of green space that is led to sustainable city.The goal of this book, showing important green urban space in cities today, also, writer believed one factor in order to achieving livable city, is green cities. On the other hand, planning in order to developing parks and urban green spaces by sustainable development approach, also, finally, was proposed strategies in order improving urban environment quality . This book has been proposed in three sections. In chapter 1, was studied importance of green space and chapter 2 review literature of parks making in Europe, America and Iran. At finally was analyzed urban green spaces in iran .

This book has been proposed in three sections. In chapter 1, was studied importance of green space and chapter 2 review literature of parks making in Europe, America and Iran. At finally was analyzed urban green spaces in iran .