How to teach English using information technology - for the professional English language teacher. This new practical guide for teachers provides an introduction to, and rationale for, using information technology when teaching English. The book explains how teachers can use e-learning in English language teaching. The topics covered include using email; the importance of the web in ELT (covers websites; using audio and video clips from the web, web activities, webquests and treasure hunts); using CD-ROMs; professional training on the web for online teacher training and online teaching communities; audio- and video-conferencing and text chat; learning management systems; and finally, using standalone software on desktop computers.
This book is aimed at teachers of English as a foreign or second language (
although much will be relevant to teachers of other languages), who wish to
incorporate information technology or e-learning into their current practices.
Maybe as a ...
Sebagai orang beragama, kita memang harus membenci perilaku-perilaku yang
dianggap "kotor" dan dosa dalam agama. Namun, kepedulian kita atas moralitas
itu tidak semestinya berdampak pada sikap yang tidak adil bagi orang lain. AIDS
dan Agama: Sebuah "Peluang" Pemahaman dan Tindakan Dalam kontestasi
wacana agama dan AIDS, pemahaman epidemi AIDS yang tidak hanya berkutat
pada moralitas individu, tetapi juga sebagai persoalan struktural, akan
mendorong ...
Buku ini digarap oleh penulis bagi tujuan menyediakan panduan pada para pelajar, perunding, pengurus serta pengamal komunikasi dalam membuat penilaian terhadap amalan sistem komunikasi dalam sesebuah organisasi. Ianya melibatkan kaedah dalam penilaian amalan komunikasi yang diamalkan oleh organisasi dalam menjalinkan hubungan serta penyaluran maklumat pada publik dalaman serta luaran organisasi. Panduan yang diperihalkan dalam buku ini bersesuaian dengan amalan pengelolaan aktiviti kerja dalam semua organisasi awam, swasta dan organisasi sukarela di Malaysia. Kandungan dalam buku ini tidak hanya menceritakan konsep tetapi melibatkan applikasi serta kajian kes bagi tujuan membentuk kemahiran pengamal dalam memilih kaedah yang bersesuaian dalam menilai keberkesanan serta kecekapan pengurusan organisasi dalam melaksanakan amalan komunikasi yang memenuhi citarasa pelanggan. Pengalaman penulis yang berkhidmat di pelbagai organisasi kerajaan, badan berkanun diperingkat tempatan serta luar negara telah dikongsi bersama pembaca. Buku ini banyak membincangkan mengenai kaedah serta langkah-langkah dalam menilai keberkesanan kempen, penggunaan teknologi komunikasi, jalinan rangkaian organisasi, kaedah diagnosis amalan komunikasi yang merangkumi pelbagai kaedah kuantitatif serta kualitatif. Berbanding dengan buku-buku lain, buku ini memberi kesempatan pada pembaca untuk menilai keberkesanan serta kecekapan pengurusan jalinan hubungan serta kualiti maklumat yang disalurkan pada persekitaran dalaman dan luaran organisasi
Buku ini digarap oleh penulis bagi tujuan menyediakan panduan pada para pelajar, perunding, pengurus serta pengamal komunikasi dalam membuat penilaian terhadap amalan sistem komunikasi dalam sesebuah organisasi.
Jurus-jurus silat tenaga dalam ini tidak hanya untuk sekedar dihafal tetapi juga
harus dilatih terus menerus (sepanjang masih menghendaki keampuhan dari
jurus-jurus tersebut). ... Kalau hanya sekedar "hafal" gerakan jurus dalam waktu ...
Este libro aporta las más recientes investigaciones sobre las competencias del cerebro en el aprendizaje. La obra equilibra la investigación y la teoría sobre el cerebro con observaciones y técnicas indicadas para su utilización en las aulas. Estudia desde las primeras nociones sobre biología del cerebro hasta las últimas discusiones sobre la emoción, la memoria y el recuerdo, por lo que resulta un inestimable instrumento para cualquier educador que pretenda ayudar a los estudiantes a través de la enseñanza.